הדרך האפקטיבית להגדלת המכירות
בשיפור מערך המכירות והשבחת עובדי מכירה, יעדים ותגמולים הולכים יד ביד. הבעיה היא שחברות רבות מתקשות לבודד את המשתנים, להציב יעדים ברורים לעובדים או לתגמל אותם בדרך שאכן תוביל להנעה פנימית.
שם המשחק – ניווט נכון בדרך למטרה
אם אתם רוצים לתכנן נכון מערכת יעדים ותגמולים, עליכם להבין את החשיבות: תחשבו שהבאתם את העובדים שלכם בלילה לאי בודד, חשוך, רחוק מהבית, מסתורי וכעת הם צריכים לגשש את דרכם באפילה בעקבות האוהלים.
כדי להגיע לשם בהצלחה, הם צריכים יעד מוגדר, הם צריכים להבין לאן עליהם להגיע ואחר כך כיצד עליהם להגיע לשם, כאן עליכם לספק להם כלים נכונים לניווט כמו GPS, מצפן, מפה, פנס ואם אתם רוצים שהם יגיעו לשם יותר מהר, תנו להם תמריץ כמו אוכל טוב שמחכה להם באוהל או 1000 דולר על כל שלב שהם עברו בדרך. גם אם הם לא הגיעו למטרה, הם יצברו בדרך "נקודות זכות”.
שימו לב, איך התגמולים האלה יעזרו להם לעשות כל המאמצים האפשריים, כל אחד בדרך ובסגנון שלו, להגיע ליעד הסופי.
זכרו שאתם המנטורים של העובדים שלכם וכל תוכנית יעדים, בין אם היא חודשית או רבעונית או שנתית, מתחילה בהגדרת יעדים ברורים ומדויקים עבור העובדים שלכם.
היעדים משתנים מעובד לעובד, כל אחד על פי הגדרת תפקידו, יכולתו האישית, תנאי העסקתו ועוד. אולם, המשותף לכולם הוא שכלל העובדים פועלים למען השגת מטרות העל של החברה שגם הן משתנות מחברה לחברה ובהתאם לתקופות, לנסיבות, לתחזיות ולמטרות.
מטרות העל של החברה יכולות להיות מגוונות: הגדלת הרווחיות לקראת הנפקה, הגדלת היקף המכירות בתחילת עונה, הגדלת מאגר data base של לקוחות פוטנציאליים, החזרת לקוחות נוטשים, הגדלת מכירות לחברי מועדון הלקוחות של החברה ועוד.
ניתן לפרק כל יעד להרבה מאוד מטרות משניות, ולהקצות כל מטרה לעובד אחר או מספר מטרות לעובד, תלוי בכמה אתם חושבים שהאתגר ניתן ליישום.
בוא לא נשכח שעודף מטרות ותתי מטרות יגרום לעובדים לסטות מהדרך. פשטות זה שם המשחק.
מערכת יעדים ותגמולים בה ישנו חיבור מלא של "כיס” העובד ל”כיס” החברה – בהתאם לעמידה ביעדים המוגדרים, הינה ההגה הניהולי של כל ארגון הרוצה לעמוד במטרותיו העסקיות.
רוצים להבין לעומק את תוכנית היעדים והתגמולים וכיצד היא מיושמת בפועל בקלות ובהצלחה?
צרו קשר עכשיו ונלווה אתכם באופן אישי בכל צעד בתוכנית