אחד הפתרונות היעילים ביותר לאתגרים שכאלה הוא ניהול במיקור חוץ. אאוטסורסינג – מילולית: הפניה למקור חיצוני – היא שיטת ניהול ארגונית שמבוססת על העברת האחריות על תחום פעילות מסוים לידי חברה חיצונית, במסגרת של שיתוף פעולה ממוקד. במה בעצם מדובר ומה אפשר לעשות עם זה?
מי יכול להרוויח מניהול במיקור חוץ?
- חברה סיטונאית שמחזיקה מפעל ייצור אבל לא משתלם לה להחזיק צי רכב, כך שהיא בוחרת לבצע מיקור חוץ בכל הנוגע להובלה והשינוע של המוצרים אל הלקוחות או נקודות המכירה.
- חברת טכנולוגיה גדולה שמצטיינת בפיתוח תוכנה אך מתקשה בגיוס או בשימור עובדים, שעשויה להעביר את התפקיד לידי חברת ניהול קטנה שמתמחה במשאבי אנוש.
- נותני שירות שבוחרים במיקור חוץ של תחום המכירות, בעזרת גוף חיצוני שמפעיל מוקדי מכירה ומגייס מוקדנים.
- ארגונים רחבי היקף שמעוניינים לטפל במשכורות העובדים בעזרתו של חשב שכר חיצוני שיודע את העבודה.
- יבואן שמבצע מיקור חוץ למשימת ניהול המחסנים שלו או קומפלקס משרדי שנעזר בשירותיה של חברת ניקיון חיצונית כדי לתחזק את סביבת העבודה.
מה נותן מהלך מהסוג הזה?
- רתימת הניסיון שצבר גוף מקביל לטובת קידום החברה, כך שבסופו של דבר מקבלים שירות מקצועי יותר.
- חיסכון בעלויות מיותרות בעקבות יתרון גודל של ספק חיצוני, מה שמוזיל את העלויות התפעוליות שלו בהשוואה לחברה הקטנה ששוכרת את שירותיו, שלא משתלם לה להחזיק מערך מסועף.
- יכולת דינמית בכל הנוגע להרחבה או צמצום של פעילות, מאחר והשירות הרלוונטי מסופק לארגון מבחוץ ואינו מצריך עריכת שינויים פנימיים שעשויים להיות מורכבים וממושכים.
- הפחתת עומס המשימות שמוטל על כתפי ההנהלה, בשאיפה לאפשר לה להתמקד במה שהיא טובה בו ולהגדיל את האפקטיביות של הניהול השוטף.
- פתיחת האפשרות להיעזר ביכולות או בטכנולוגיות בקנה מידה בינלאומי, שאינן זמינות בסביבה המיידית של החברה.
- הקלה אפשרית על מצוקה תזרימית, במידה ויש לספק החיצוני יכולת גיוס אשראי או רזרבות גדולות יותר.
- הוזלת העבודה על ידי מיקור חוץ לחברה הממוקמת באזור בו כוח האדם או עלות חומרי הגלם זולים יותר.
- תרומה לניהול סיכונים, במצבים בהם החברה החיצונית לוקחת על עצמה את הסיכון הנקודתי וחוסכת אותו ממי ששוכר את שירותיה.
מה לגבי האתגרים שכרוכים בשיטה?
אם הארגון שלכם מתלבט האם וכיצד לבצע מיקור חוץ, זה הזמן להסתייע בחברה מנוסה שתושיט יד בגיבוש ההחלטה האם אכן זהו הצעד הטוב ביותר עבור הארגון, במיקוד תשומת הלב במטרות הספציפיות שרוצים להפיק מהמהלך, בניסוח החוזה המשתלם ביותר, בקביעת היקפי שיתוף הפעולה וכמובן בבחירת השותף הנכון ביותר לנשיאה באחריות. ליווי מקצועי עשוי להידרש גם בתחילתה של התקשרות כזו, גם בניטור שוטף של האינטראקציה ההדדית וגם באפשרות של סיום ההתקשרות במידת הצורך.
מה אנחנו יכולים לעשות בשבילכם?
- עובדים יחד ומובילים לשינוי – שיתוף פעולה אסטרטגי עם צוות הניהול בארגון ליצירת תהליכים שמביאים לתוצאות.
- ממצים את המקסימום מכל לקוח – בנייה והתאמה אישית של תהליכים לטובת מיקסום פוטנציאל הלקוחות שלכם.
- שפה אחת, צוות אחד – פיתוח תקשורת זורמת וסינרגיה מנצחת בין חברי ההנהלה.
- זיהוי של אתגר כדי להביא לתגובה יעילה – איתור נקודות חולשה וטיפול מהיר שמוביל לפתרונות מעשיים.
- יעדים ונהלים – הגדרת מטרות, יצירת נהלי עבודה והנעת הצוות לכיוון הנכון.
- תסריטי שיחה שמביאים תוצאות – בניית שיחות מכירה מקצועיות שמעלות את אחוזי הסגירה.
- הכשרת צוותים ומנהלים – הדרכות ואימונים מותאמים אישית לצוות ולמנהלים בשאיפה לשיפור מתמיד.
- ליווי בשטח בזמן אמת – ליווי בפגישות פרונטליות ותמיכה מעשית בשטח.
- שליטה מלאה במכירות – ניהול והדרכה של תהליכי שיחה, follow-up ומכירות upsale – הכל בפיקוח מקצועי.