מנהל שיווק במיקור חוץ של סימפל-תפנית מוביל את מערך השיווק והמכירות להשגת יעדי החברה באמצעות תוכנית עבודה סדורה ויעילה.
לניהול פנימי של תחום השיווק מתוך החברה עצמה יש חסרונות בולטים: הוא מחייב גיוס של עובדים שרבים מהם נוטים להתחלף במהירות, תשלום משכורות, החזקה ותחזוקה של מתחם ורכישת ציוד לטובת אבזור מוקד. שיווק מוצלח הוא מלאכת מחשבת של משיכת לקוחות חדשים ושימור קליינטים קיימים, מה שמצריך תחרותיות, כושר שכנוע ואורך רוח, שלא תמיד אפשר למצוא בכל חברה.
מיקור חוץ בתחום השיווק פירושו העברת האחריות לידי אדם פרטי או חברה שיהיו מופקדים באופן מלא על ענייני הקידום והמכירות. צעד כזה יפחית חלק מהעומס שמאפיין את עבודת הניהול המודרנית ויאפשר האצלת סמכויות של חלק מהתחומים המהותיים פחות בפעילות העסקית. תנו למומחים שלנו לטפל בקידום המותג ופנו את לוח הזמנים שלכם להתמקדות בתחומי הליבה של העסק.
באילו מצבים מנהל שיווק במיקור חוץ מתאים?
- עזיבה פתאומית של מנהל מערך השיווק הקיים
- חוסר יכולת לעמוד בעומס מצד הצוות והמערך השיווקי שלך
- אובדן דרך כללי בכל הנוגע לאסטרטגיה השיווקית המתאימה
- תוצאות בלתי מספקות לאורך זמן, כמו מספר מכירות נמוך וסטגנציה ממושכת
- חוסר הצלחה בגיוס מנהל שיווק שיענה על הדרישות
- עלייה של מתחרה משמעותי שהולך ומשתלט על גזרת השוק
- רצון לרענן ולנסות טקטיקות חדשות במטרה לקדם את המותג
כיצד מיקור חוץ מסוגל לענות על צרכים ארגוניים נקודתיים?
עבור עסקים וארגונים בראשית דרכם מורגש אתגר כלכלי – ולעתים חוסר יעילות פשוט – בהחזקת מערך שלם של שיווק ומכירות, הכולל כוח אדם, מתחם משרדי וציוד רלוונטי. במקרים כאלה, משתלם יותר וגם נוח יותר לשכור את שירותיה של חברה גדולה שמסוגלת לבצע את העבודה בעלות נמוכה יותר, כתוצאה מיתרון הגודל הבולט שלה. יתרון נוסף עשוי להיות הוותק שלה בתחום, כך שהגורמים הרלוונטיים ייטו להכיר אותה יותר ומסתבר שהיא תחזיק בקשרים רבים יותר בתעשייה.
גם חברות גדולות עשויות למצוא במיקור חוץ פתרון שמגיע בדיוק בזמן מבחינתן. לפעמים מחלקת משאבי האנוש של הארגון מתקשה באיתור מנהל שיווקי מוצלח או בעל ניסיון מספק, שיהיה מסוגל להתמודד עם היקפי הפעילות של החברה. לעתים קיים לחץ מצד לוחות זמנים צפופים, כך שיש צורך אקוטי בהשגת תוצאות במהירות לקראת צעד עסקי דרמטי, כמו השקת מוצר חדש או הפעלת שירות חדשני. במקרים מסוימים מתעורר צורך בשיקום התדמית הציבורית בעקבות קמפיין כושל או שמורגש קושי מתמשך בהנעת עובדי המכירות.
איך יכול מנהל שיווק חיצוני לתרום לקידום המותג של החברה?
- נקודת מבט חיצונית על תדמית החברה וההתנהלות שלה בזירה הציבורית יכולה לספק מהלך חשיבה מקורי ומחוץ לקופסה ולהציע דרכי התמודדות שעדיין לא נוסו מול האתגרים הקיימים.
- מערך שיווק שמנוהל באופן חיצוני מאפשר גמישות משמעותית יותר, שמקלה על החלפת המנהל במידה ולא מתקבלות תוצאות מספקות ועל ההרחבה או הצמצום של היקפי מערך המכירות ללא צורך בפיטורי עובדים פנימיים או בגיוס עובדים חדשים.
- יציאה למהלך של אאוטסורסינג יכולה לאותת למשקיעים פוטנציאליים או לשותפים עסקיים שהחברה נוקטת בדרכים חדשות לחיסכון בהוצאות ושמשתלם יותר להשקיע בה או לשתף פעולה איתה.
- מיקור חוץ עשוי לאפשר החלפה של שיטות ארכאיות או ציוד מיושן בדרכי חשיבה ובטכנולוגיה מתקדמת, נוסף על עקיפת הסרבול הכרוך בהטמעת מערכות חדשות על גבי השרתים המיושנים של החברה.
- העברת חלק מהאחריות לידי גורם חיצוני במהלך תקופת פעילות אינטנסיבית מסייעת בשמירה על רצף של פעילות תקינה, מבלי ששינויים דרסטיים יפגעו בענפים עסקיים אחרים.
דוגמאות לנושאים אותם עשוי לקדם מנהל השיווק:
- בחינת דרכי הגעה לקהלים חדשים והרחבה של מעגל הלקוחות הקיים
- ביצוע סקרי שוק ומחקרי מתחרים מעמיקים כדי לספק תמונת מצב בהירה ומעודכנת
- הובלת קמפיינים תקשורתיים דרך פלטפורמות שונות ולקדם את המותג באמצעות ממשקים דיגיטליים מגוונים
- ניסוח אסטרטגיה שיווקית ברורה ולקבוע אבני דרך בקידום המותג של החברה
- מציאת דרכים לצמצום עלויות ולייעול של הצעדים השיווקיים מזוויות שונות
איך בוחרים במנהל השיווק המתאים ביותר לתפקיד?
מהמנהל החיצוני מצופה להציע נקודת מבט רעננה על האפשרויות למימוש מלא יותר של הפוטנציאל העסקי ולנהל ביד רמה את מערך השיווק והמכירה של המוצרים או השירותים המוצעים ללקוח.
כדי שיבצע את המלאכה בצורה מלאה, חשוב שיעמדו לרשותו כישורים מקצועיים, ניסיון רלוונטי והצלחות מוכחות. חשוב שתתקיים איתו דינמיקה בין-אישית בריאה, שיהיה מקורי, שתהיה אפשרות לסמוך עליו ועל שיקול דעתו ושיאפשר מרחב התגמשות בהתאם לצרכים המשתנים של החברה השוכרת את שירותיו.
כדי לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבור מערך השיווק של העסק, כדאי לקבל ייעוץ מקצועי שיקנה ליווי בכל הנוגע להחלטות כמו את מי להעסיק, מה יכלול החוזה מולו, כיצד תתבצע בקרה שוטפת של הפעילות שלו, לאיזו תקופה רצוי לשכור את שירותיו והאם להעסיק אותו במשרה מלאה או חלקית.